Aanleg veilig toegangspad

De oude situatie

Het dorpje Yanchok ligt iets ten noorden van het dorp Satrasaya. De bevolking heeft ons gevraagd of wij hen kunnen helpen met de aanleg van traptreden op het pad naar hun akkers en het dorp Satrasaya. Het pad loopt vrij steil en is in de moessontijd levensgevaarlijk voor de vrouwen die met zwaar beladen manden (doggo's) over het pad heen moeten. Ze vallen daarbij regelmatig met alle gevolgen van dien. In totaal maken er 13 dorpen gebruik van dit pad met in totaal 197 gezinnen.

Oude toegangspad

Start 'herbestrating'

De nieuwe situatie

Begin 2008 is de laatste hand gelegd aan het verbeteren van het toegangsgpad. Het pad is nu voorzien van veilige stevige treden waardoor het een stuk veiliger is geworden. Een mooi resultaat. Alle dorpen hebben een (financiële) bijdrage geleverd aan het slagen van het project. De lokale bevolking is ontzettend blij met het nieuwe veilige pad.

Nieuwe traptreden in aanleg

Een nieuw en veilig toegangspad

Met hartelijk dank aan alle donateurs!

Blijf op de hoogte

In de nieuwsbrieven houden wij geinteresseerden op de hoogte van onze projecten. Wil je de nieuwsbrieven ook ontvangen, meld je dan hier aan.